علت درد ساق پا هنگام خواب چیست؟
نوشته شده توسط : salamatpedia

درد ساق پا هنگام خواب

گرفتگی عضلات معمولا در ناحیه ساق پا و یا کف پا اتفاق می افتد اما گاهی اوقات ممکن است زانو های افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این درد تا حدی شدید است که فرد را از خواب بیدار کرده و ممکن است در عضلات مورد نظر حس سفت بودن به وجود بیاید. این گرفتگی های عضلانی ممکن است بین چند دقیقه تا یک شب کامل به طول بیانجامند. اگر از چنین گرفتگی های عضلانی در پا رنج می برید در ادامه توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرده ایم. در ادامه لیستی از علل درد ساق پا هنگام خواب را با هم مرور می کنیم.

علت درد ساق پا هنگام خواب چیست؟

۱بی آبی بدن

درد پای شبانه شما ممکن است در اثر کم آبی بدن رخ دهد. دلیل این موضوع نیز آن است که کم آبی منجر به بر هم خوردن تعادل الکترولیت در خون شده و گرفتگی عضلات گریبان گیر فرد می شود. بنابراین دفعه بعدی که در طول شب به خاطر درد و گرفتگی عضله پا از خواب بیدار شدید حتما کمی آب بنوشید.

۲کمبود مواد مغذی

در بسیاری از موارد، کمبود مواد مغذی در بدن عامل اصلی بروز گرفتگی عضلات و درد پا در شب به حساب می آید. جهت اندازه گیری سطح کلسیم، منیزیم و پتاسیم آزمایشاتی وجود دارد که وجود هرگونه عدم تعادل در این زمینه را نشان می دهند.

۳تمرینات ورزشی سنگین

علت درد ساق پا هنگام خواب چیست؟

روز سخت و پر کار پا ممکن است منجر به بروز گرفتگی عضلانی در این ناحیه شود و این مورد نیز معمولا در شب خود را نشان می دهد. طبق گفته نویسندگان یک تحقیق در یک ژورنال تحقیقاتی استفاده بیش از حد از عضلات و خستگی منجر به گرفتگی می شود.

۴ایستادن طولانی مدت در طول روز

اگر بخش زیادی از روز خود را ایستاده اید، احتمال بروز درد پا در شب بالا خواهد بود. یکی از دلایل این موضوع نیز آن است که وقتی ایستاده باشید، خون و آب در ناحیه پایین بدن تجمیع می شوند و در نتیجه شاهد عدم تعادل مایعات و گرفتگی عضله در شب ها خواهید شد.

 

ادامه متن...





:: برچسب‌ها: درد ساق پا،درد پا،گرفتگی عضلات ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: